Semibra vind och förkylning

Semibra som sagt. Sen det senaste inlägget har det blåst en eftermiddag(söndag), och då halvkass. Här kommer en liten rapport. Vi rullade in på the hatchery’s parkering runt klockan tre och det såg relativt bra ut. Vi gick runt och kollade lite, velade om vilken segelstorlek osv. Jag kom till sist fram till att låta ‘min’ starboard Kode 84l få ett Sailworks Revolution 5.2 till sällskap. Riggade upp allt, käkade och drack för att sedan börja min 20 meter långa vandring till vattnet. Att komma i vattnet vid The Hatchery var inga större svårigheter just där vi var, så i kom jag, upp på brädan kom jag, men sen: misär. Tamparna kändes som om de var 20 cm för långt fram, samma sak med mastfoten. Första gången jag seglade i sötvatten blandat med en eskalerande förkylning(som för övrigt inte vill ge sig) + huvudvärk gjorde min Gorge-premiär väldigt kort. Efter max en halvtimme gick jag upp, och gav upp. De slutsatser jag kan dra av min korta segling är de här; 

Sjukt lätt att höjda i The Gorge, nästan svårare att slöra. Knepigt att köra sötvatten när man är van vid saltvatten, man flyter mycket sämre! Den större delen av folket som kör där är amerikanska gubbar mellan 40-70 år. Komfortzonsseglare.

Nog om det, imorgon ser det ut att komma vind och jag hoppas verkligen att jag känner mig frisk nog för att surfa. I värsta fall får jag vackert sätta mig ned och filma.

Jaja, som sagt hoppas vi på vind och tillfriskning, nästa inlägg kommer nog efter nästa session.

Ha det fint! /ted

Kommentera

