Tillbaks på bloggen!

Har vart väldigt glest mellan inläggen här så en del har hänt. Har fått många fina dagar på vattnet i fiskebäck med 4, 5 och min alldeles för sletna freestylebräda. Har köpt en cross. Har tävlat i PS wave open och freestyle & wave i klitmöller. Har kört sönder cross. Och nu även fått några klassiska apelvikendagar!

I fredags körde jag Apel det enda alternativet i närheten av varberg😉
Har faktiskt inte ens hört om nått annat wavespot i närheten…
Apel såg riktigt roligt ut när jag rullade ner från Göteborg. Fin ganska nordlig riktning som såg rätt trevlig ut. Det han jag aldrig känna på för tyvärr vred det på tråkig onshore. Vågorna var rätt klena och bröt inte så kraftigt som jag önskat. Helt okej surf men tråkig vinkel.

Igår (söndag) kördes apel igen. Nu såg det ut att vara syd när jag och pappa kolla ut över viken. Vädret var förskräckligt och vinden kunde inte bestämma sig ifall det skulle blåsa bra eller dåligt. Den kunde inte ens välja vinkel. Efter att ha dött ut helt för några minuter bestämde sig dock vinden för att det var dags för västnordväst nånting. Den gamla tråkiga riktningen..
Stundtals roligt surf när vinkeln var bättre! Min egna surfförmåga var sådär, inget gick rikrigt som jag hade önskat.
Hoppas nu på att kunna få segla lite sydsydväst, det hade inte vart fel🙂

/Eric S-700

Kommentera

