Veckan

Tja, sjuukt länge sedan jag skrev något, så tänkte sammanfatta senaste veckans surf i detta inlägg…

På tisdagen slutade jag tidigt, och var riktigt taggad på surf. Prognosen såg lovande ut, men när jag kom ner till viken såg jag att Eric hade halvtaskig planing med 4.5. Stod och velade ett bra tag, men det sluta med att jag också gick ut med 4.5 och 76l bräda… Kom ut och i början hade jag bra planing, men glädjen skulle inte bli långvarig. Guppade runt i ca en timme men sen fick jag nog och gick upp. Käkade lite, sen gick jag ut igen och nu var det bra! Tränade lite framåtar och nån bakåt, och det gick la hyfsat. Dock gick vågridning skit den dagen, fick inte till det alls. Rätt rolig dag överlag!

På onsdagen såg det bra ut för freestyle och vi åkte med skolan till Norra Näs. Taggad på freestyle som man var kommer man dit, och då säger dom att vi ska köra slalom (???!?!?!?!??!?!?!?!), kändes ju hyfsat efterblivet att vi i freestyle-wavegruppen skulle köra slalom en sån fin dag. Orkade dock inte tjöta emot, utan tänkte skitsamma… Jag körde 6.0 och 120l bräda, det var rätt stort alltså. Gipparna gick ju helt åt skogen också eftersom det är ungefär som att gippa med en båt, fruktansvärt klumpig bräda! Jaja, nog om den dagen.

Fredag. På morgonen och förmiddagen blåste det typ 17-21 m/s och senare på dagen skulle det vara 11-14, så jag var rätt så säker på att jag skulle få bra surf den dagen, men icke! Kom ner till viken nån gång runt tre och riggade 3.6 (det blåste bra då) och stack ut. Det tvärdog. Skräll. Guppade likt en gummianka in, för att  lite senare gå ut och pröva lyckan med vågsurf, inte heller detta gick bra, så jag gick upp och åt, fick extrem huvudvärk av vågsurfingen. Efter nån timme riggade jag upp 4.5, och nu skulle jag få planing! Nej. så blev inte fallet, utan jag fick återigen guppa in. Nu skiter jag i det här, tänkte jag och stack hem, hem till Götet alltså.

Dagen efter var det dags igen, var återigen Apel som gällde. Vi kom dit nån gång vid två kanske, och både vinkeln och styrkan i vinden verkade bra, jag riggade upp 4.2 och började bli klar, när något mycket hemskt hände. Jag tror vi alla har vart där, man ska precis dra ut, när man känner skiten komma krypande. Som tur var hade jag inte fått på mig dräkten än och det hela löstes på ett smärtfritt sätt haha😉  Tillslut kom jag iallafall ut, och jag var toköverriggad, men jag orkade verkligen inte rigga om, så jag sket i det, och som tur va minskade vinden efter ett tag. Hursomhelst, så var det verkligen kungligt idag, Bra drag, bra  vinkel, näst intill perfekta vågor, solen sken och mycket folk. Även fast man kanske får lite färre vågor och så, så tycker jag ändå att det är roligt när det är mycket folk. Älskar verkligen denna riktningen, tycker apelviken är perfekt då! Idag red jag mest, men gjorde även några loopförsök, måste verkligen sluta vara så feg när det gäller loopar , fegar ur i stort sett varje försök… Vågridningen gick inte heller nå vidare, men jag tyckte bara det var allmänt kul idag!

 

Ha det gött! (ska  börja skriva mer!)

 

// Ted s42

Kommentera

