K4 twin recension

image

 

Idag fick jag äntligen testa ett par nya fenor! Som jag nämnt tidigare var min gamla fenor rätt trashade. I samma takt som jag förstörde fenorna blev jag också mer och mer ovän med min trogna twin som tidigare var ett med mig på vattnet.
I början gick det lite trögt när jag hade dåligt tryck i seglet och sjögräs på fenorna. En gång blev jag livrädd för jag trodde att fenorna fick spinout lätt men som tur var så var den bara en bit havsbôs som orsakade spinouten. När vinden väl kom och jag fick trycka på lite i bottensvängen häpnade jag över hur lätt fenorna lydde mina order och gick rakt upp mot läppen av vågen! Man kunde känna hur dom flexade sig. Det kändes när  man la allt tryck på railen och brädan började styra in mot vågen som att man fick en sorts studsbollseffekt. Fenorna kastade tillbaks en in i vågen när man tryckte på. Det var verkligen som natt och dag mot mina gamla halva fenor. Nu kunde jag rida precis som jag vill kunna utan några som helst problem. Det gick upp för mig idag hur stor skillnad fenor verkligen gör! Jag och min bräda börjar nu att återuppta våran vänskap.

Jag ger K4 fenorna fem av fem surfbrädor i betyg.
Tack till Ohana som skickade fenorna så fort!

/Eric

Kommentera

