Fredag, Lördag

Surfet i fredags var sådär. Vinkeln var perfekt, vinden var bra men jag valde fel segel. Gick först ut med 4,5 som fort blev enormt överriggat, kunde inte ens rida vågor! Gippar och slag gick kass. När jag kom in för att rigga om ser jag att pappa redan riggat ett 4,0 som jag tar medans han tar mitt 4,5. Tyvärr var även 4,0 lite stort – hade själv riggat 3,7. Trots att jag var överriggad gick i alla fall vågridningen bra nu! Jag är inte så förtjust i att loopa överriggad så jag satsade mest på att höra höga, kontrollerade hopp. Trots detta så satte jag faktiskt den enda framåtloopen jag försökte på dagen, som var med 4,5:an. I övrigt gick det lite sådär för mig, var riktigt missnöjd med mina slag…

Lördagen såg bättre ut från land. Tog 3,7 (som vanligt) och 74l brädan. När jag kom ut fick jag ungefär en repa innan vinden mojnade. Surt. Som tur var litade jag på mitt förnuft som sa att det skulle öka igen, istället för magkänslan som sa att jag skulle rigga upp 4,5, för efter kanske en kvart kom vinden tillbaks!
Tyvärr kom aldrig vågerna riktigt tillbaks utan det var rätt platt. Draget var också rätt halvkass även efter vinden kom tillbaks. Det var ändå en helt okej dag! Fint väder och bra vinkel!

I morgon blir det Apel. Ser riktigt lovande ut. Sydväst som vrider mer mot syd under dagen, toppen!😀

Ses på vattnet i Apel
/Eric S-700

Kommentera

