BABORD

Äntligen var det dags! En dag med babord hopp i Apelviken. På sydsydväst är Apelviken underskattat. Det bygger nästan upp vågor hela vägen ut till piren. Jag gick ut full av förväntan. Denna dagen skulle bli grym tänkte jag. Fick fart på grejjerna direkt. Sen dog vinden, och en del av mig själv också. Efter att ha guppat runt i sjögräset kanske en kvart kom som tur var vinden tillbaks. Kunde vart liite mer vind så att ramperna reste sig mer, men en dag som idag är man nöjd ändå. Min segling idag gick faktiskt precis som jag ville! Vågridningen gick riktigt bra och humöret var på topp. Det bästa med denna riktningen brukar ju vara just ramperna till bakåtloopar, men idag var dom lite för små för att vara optimala. MEN. Vågridnigen var näst intill magisk. Okej, så insnöad som jag är på Apelviken kanske inte det påståendet är särskilt objektivt. Det skiter jag i. Det var magiskt. Det kom en liten dipp med vinden på kanske en timme, men efter att vinden kom tillbaks igen var det grymt. Saken är den att man kan få ofantligt många svängar på vågen när det är sydsydväst. Den bästa stunden på dan var det fullt tryck i 4,5an, fina ramper, turkost vatten och nästan sideshore!
Det var verkligen tomt på folk i viken hela dagen. På morgonen var det Dan och Staffan. En liten stund var surfers team ute och körde. På slutet var det bara jag, Ted och en kille från Dominikanska Republiken som kallas Chivo! Han laddade på flakas, shakas, dubbla flakas, ja allt möjligt! Det sjuka var att han körde 4,0 och ändå satte han dom här tricken.

Efter en 5-6 timmars surf och en timmes tjöt var det dags att åka hem och jag måste säga, denna dagen var det till och med gött att vara arbetslös!

/Eric S-700

Kommentera

