Uppdatering för senaste dagarna

Tänkte kortfattat beskriva senaste surfdagarna här!

I söndags surfade på stället jag hatar mest – läjet. Det var såklart helt kass.
Okej lite till kan jag väl skriva. Det var helt okej vinkel och man körde mitt favorithåll alltså hoppade man på barbord. Vågerna hade ingen kraft alls, vilket är standard i läjet. Personligen hade jag inget flyt heller så denna dagen var väl inget jag vill minnas direkt.

Igår (måndag) blev det desto roligare surf! Solen strålade och man såg på träden att det blåste bra, så jag tog bilen direkt när jag vakna till Fiskebäck. Blev 4,5 och freestylebräda, gick ut med fullt drag i seglet. Tyvärr mojnade vinden lite så man planade bara fullt i byarna. Seglingen gick bra med tanke på att det var första dagen i år jag körde freestyle i mer vind. Satte några vulkaner (air jibes) och fick känning på spocken! Efter kanske en timme mojnade det ännu mer och jag kunde inte längre plana. Gick in och käkade lite medans jag hoppades att det skulle öka igen. Så blev dock inte fallet så jag drog ut för lite lättvindsfreestyle. Satte några helt cleana geckos, riktigt gött! Satte till och med åt båda hållen😀

Idag (tisdag) körde jag i min älskade Apelvik igen. Riggade faktiskt mitt gamla 2010 års mission 4,5 istället för mitt blacktip eftersom jag gillar känslan i mission mer. Dagen började med rätt så mycket onshore så det var inte jättekul i början av dagen, men efter ett tag kom vinkeln. Det vred om mer på syd så man kunde hoppa på barbord. Jag tog varje chans jag fick att göra loop, men satte ingen. Hur som helst var denna timmen riktigt kul och det är la det viktigaste?! Gjorde en rejäl krasch i en framåt när jag ramla ur stroppen i avstampet så jag minns att jag såg min bräda närma sig mig i slowmotion när jag själv låg upp och ner i luften några meter upp, trodde jag skulle få den i skallen. Som tur var missade brädan mig när den landa :p
Körde ett kvällspass också efter att ha ätit. Detta var ingen hitt då det var död onshore och vinden droppade hela tiden. 

Funderar på att köpa en videokamera i veckan för att liva upp bloggen lite, får se hur det blir med det!
I morgon väntar Dalen med Rask och Ron. Hoppas det blir grymt!

Stay tuned for more rock n roll
/Eric

Kommentera

