Äppleviken, igår!

Har fortfarande inte fått upp bilderna. Hoppas jag löser det snart… Hur som helst har jag bara haft en enda session sedan Gotland så har inte funnits nått att skriva om direkt. Men här kommer en uppdatering om gårdagens surf i Apel!

Igår gick jag och Ted upp tidigt för att köra ett morgon/förmiddags pass. Kommer inte ihåg när vi var på vattnet men runt åtta i alla fall. Det såg ut att blåsa rätt gött, även om inga riktiga vågor hade byggts upp än! Tog 3,7:an direkt och 74l brädan. Kom ut i vattnet och körde väl en två repor som gick kass. Just när vågorna började bygga upp blev jag tvungen att göra ett akut toabesök. Aldrig kul :pNär jag kom ut på vattnet igen gick det inte särskilt bra. Kändes som att jag inte hade det där flytet som behövs för att allt ska gå bra och vara riktigt roligt. Inte för att det gick jätte dåligt heller, det kändes bara tråkigt helt enkelt. Vinkeln var rätt kass dessutom så det gjorde inte saken bättre. Kanske berodde oflytet på den dåliga sömnen jag haft. Jag hade bara sovit 5-6 timmar på natten och hade gymmat dagen innan så jag var rätt slut i kroppen. Därför gick jag upp vid 11 tiden och sov i Teds lägenhet till klockan 2 ungefär.

När jag gick upp lagade jag mat direkt och åt så fort jag kunde. Sen körde jag ner till Apelviken mätt och belåten. Nu såg förhållandena roligare ut för min del. Det såg ut att vara 4,5 och 74l! Vågorna låg fortfarande kvar. Efter att ha tjôtat lite med olika folk på stranden medan maten smälte var det dags att rigga. Hade stor beslutsångest för vilket segel jag skulle ta, 4,5 eller 4,8. Alla verkade köra runt 5.0 men efter att fått lite stöd för 4,5:an från Gurra på kulingvarning blev det ändå 4,5. Nu gick det bättre för mig på vattnet. Inte så jag var nöjd, jag satte inga loopar eller nått och jag ramlade väldigt mycket i vågridningen. Men det var bara så extremt kul att surfa! Skit samma om jag ramlade hela tiden. Solen strålade, jag körde min favoritstorlek och det var lite vinkel nu! Förhållandena kunde nästan inte bli bättre i Apel, Tränade på lite allt möjligt, men ett trick jag inte tränat på innan idag var en fots hopp. Lite äckligt men rätt skönt.

Vid sjutiden gick jag in igen för att äta och vila lite. Efter jag hade vilat tog jag ett sista pass. Försökte pressa ur dom sista krafterna ur kroppen. Med tanke på hur mycket jag seglat på dagen gick faktiskt åkningen bra nu, men ramlade en hel del. Synd att inte alla dagar på vattnet var som denna!

/Eric

 

Kommentera

