Hvide Sande

I fredags surfade vi i Hvide Sande, på Westwind Syd där vi alltid brukar segla när vi är i Hvide Sande om det inte är bra förhållanden i havet. Mitt favoritställe i Danmark när det inte är vågor!
På morgonen var det rätt klent med vind. Pappa testade sin nya uppblåsbara SUP lite medan jag åt frukost. Efter jag åt så fick jag och Ted låna var sin SUP av Henrik. Riktigt schysst! SUPade i kanske en halvtimma och sedan gick vi och riggade. Jag riggade 4,2. Även om fjorden i Hvide Sande är bäst för freestyle valde jag ändå att ta min 74l twin wave för att nöta lite mer på looparna. Gjorde nog i snitt ett försök på choppen ut varje repa. Var svårt att få höjden för att sätta några riktiga framåtar, så vissa gjorde jag mer spinloop-aktiga. Massor av loopar slutade med att jag låg i vattenstartläge, men att jag inte fick upp seglet ur vattnet. Satte ingen… Hur som helst var det säkert nyttig träning. Sedan mojnade vinden senare på kvällen och då gick jag upp. Hade ont i hela kroppen sen. Det var i alla fall kul att få segla lite i sitt tredje hem igen!

/S-700

Kommentera

