Summering Pozo!

Efter att kommit hem från Pozo efter en vecka tänkte jag sammanfatta hur Pozo var lite.
Får man fint swell är förhållandena i Pozo riktigt sköna! Är det mindre swell är det lite chopp-aktigt emellanåt. Det var trevligt att kunna segla 4.0 en dag och inte bara 3,4. Jag tror det för min del hade vart optimalt att segla dagen efter en blåsig dag med ett 4.0 eller 4,5 så att man hade stora vågor men utan det hårda draget i seglet.
Miljön i Pozo var skön. Det var roligt med så mycket svenskar på plats! När det är vindstilla kan det däremot bli lite långtråkigt. Saknade ett bra badställe, fast det skulle tydligen finnas nån snutt med sandstrand om jag förstod det rätt. Hyr man vindsurfinggrejer hos Jonas får man hyra SUP i stället för vindsurfinggrejerna till samma pris, så är det vindstilla kan man ju alltid SUPa! Att hyra utrustning var både bra och dåligt.
Det roliga var att man fick testa massa olika brädor, segel osv. som alla var i bra skick och var 2012 års modell, en del t.om. 2013 års! Såg ju när dom packade upp nya quattro brädorna på pozowinds och jag fick ju testa 2013 års goya! Det var smidigt och priserna var vettiga.
Fördelen med att ta med grejer i stället är ju att man har kört in sig på dom. Vågridning och trick blir lättare att sätta perfekt.
Tyckte det var gött att Jonas på pozowinds är svensk, så även om ingen annan svensk skulle vara där kan man ju alltid tjöta lite med nån på svenska. Han ordnade allting åt mig med hämtning på flygplats, utrustning redo när jag skulle ut och fixade boende! Grym service!
Jag rekommenderar alla att åka till Pozo, det är fostrande😉

/S-700

Kommentera

