Lördag

Idag har det blåst 3,4 hela dagen. I början blåste det inte så farligt, utan jag var smått underriggad. Sen kom vinden och resten av dagens segling var survival mode. Försökte med nån bakåt och nån framåt men det var för mycket vind. Brädan (68l goya quas) kändes kass och hängselen krångla. Försökte ställa in tampar, mastfot osv men det blev aldrig bra. I morgon ska det blåsa minst lika mycket, tyvärr. Hoppas det blir kul i alla fall. Så här såg Pozo ut idag:

image

image

Inte så brutalt vågmässigt men vindmässigt! En till sak att nämna var att jag lånade ut min nyckel till punta, så närr det var lunchdags hitta jag ingen i huset så jag kunde laga mat. Blev då räddad av dom andra göteborgarna Feddy, Herman, Matte och Andreas då dom bjöd mig på go mat. Tack för det!

/S-700

Kommentera

