Det är nog…

…färdigseglat idag. Gick i vattnet och var mycket överriggad. Tog några repor och märkte att det var för mycket drag i seglet för allt. Hopp, vågridning, gippar, slag – allt var svårt. Både när jag gick upp och ner blev mina fötter brutalt misshandlade. Tidvattnet var lågt så man gled runt och krossade fötterna en bra bit. Jag gick upp och vilade lite och gjorde mig redo för försök nr två. Drog uthalet göör hårt innan jag stack ut. Tidvattnet hade stigit så vågorna var större och cleanare. Trodde faktiskt det skulle gå att få till lite skön vågridning, men det var helt omöjligt. Var nu mycket mycket överriggad och det var helt omöjligt att segla.
Nu har jag vilat min rygg som jag har ont i. Ska snart ner och sätta mig vid bunkern för att se lite ladd!! Blir nog inget mer surf för mig idag om det inte minskar rätt mycket.

/S-700

Kommentera

