Onsdag, torsdag

Onsdag blev inget vindsurf. Det vet ni redan kanske. Det var dock nära. Jag åkte med holländarn vi bor hos, på väg till vargas (där Köster bor), när han såg hur sjuk cleant musco point var. Det brukar vanligtvis vara helt crowded med sura locals där. Men inte i onsdags, där var inte en käft. Vi tvärvände och hämtade vågsurfingbrädor. Surfet började med att jag blev spolad rätt snart. Jag vilade efter det och kollade in spotet, såg att holländarn och bodyboardarna låg fel. Gick ut igen och paddlade runt dom, tog en fet våg som gick att rida oerhört långt. Vågen är en känd vänste och jag förstår varför, den va ju oändlig! Troligen bästa vågen jag fått i vanlig surfing.

Dagen efter drog resten av huset till nån strand. Jag själv stanna i Pozo (vilket kanske var korkat), så jag drog utboch körde SUP. Det var klent med vågor men det va rätt gött att bara cruisa omkring. Dämpar ju i alla fall vindsurf-abstinensen.

/S-700

Kommentera

