Idag

Idag (fredag) fick jag vindsurfat! Började med 4,7 och en simmerbräda, minns ej namnet men det var en trifin. Skön bräda, körde den som singlefin. Sen gick jag och käka. Världens äckligaste ägg. Tror jag brände fast teflon i äggen. Hur som helst vrängse jag i mig skiten och stack iväg mot stranden. Väl där hade en stockholmare tagit simmer brädan så jag drog ut med en 75l fanatic freewave. Körde ett litet tag med den innan jag blev för överriggad. Fick då köra ett grymt segel. Ett 2013 års Goya Banzai 4,0! Jonas på pozowinds sa att dom nyligen kommit in och att det inte var många alls som hade testat dom. Hela eftermiddan och kvällen körde jag det och kom in kl 20.30. Seglet kändes mjukt på något sätt. Drog man det hårt så blev det platt och fint, kanske aningen för mycket drag i för att ha som minsta segel som lättviktare. Men det var helt sjukt vilket drag man fick med mindre uthal. Körde 4,0 med nästan bäst fart på vattnet trots att alla andra körde minst 5,3. Tror detta seglet är perfekt att ha som största segel. Blev hur som helst en bra uppvärmningsdag för att få in gippar och slag. Blev även en del loopförsök på choppen. Nu måste jag sova, stor dag i morgon!

/S-700

Kommentera

