Höstsurf i Apel

Hallå! Nu har jag och Ted äntligen skapat en blogg tillsammans.

Det var apel vi surfa igår. När vi kom dit såg vinkeln ut att vara riktigt KUNG!
Detta fick vi dock ej erfara och vinkeln blev lite sämre när vi gick ut. Jag ska inte klaga jag körde 4,5 och 74l som ju är min favoritkombination i många fall, men lite sideshore skadar ju aldrig.  I böjan när jag kom ut hade jag ändå helt ok vinkel i vågridningen och fick på en hel del goa bottensvängar och toppsvängar. Det blev inget loop ladd för mig eftersom jag inte hitta några bra ramper på vägen ut så vågridningen var fokus igår. Höjdpunkten var när jag i fullplaning träffade läppen och kastades runt som i en halv air-taka, det var grymt!!
Kan för övrigt tillägga att jag fick en liten chock när jag ramla i vattnet första gången, men jag ramlade så mycket att jag blev van kylan sen. Det var kanske sista gången utan luva?

Efter surfet lyssnade vi på Fredrik och Gurra från www.kulingvarning.nu det var intressant då dom snackade om kameror, surfsports på västkusten och lite om bloggar. Det är därför jag nu har övergett min gamla blogg (www.vindsurf.blogg.se) och startat denna wordpress bloggen tillsammans med Ted!

Hang loose!
/Eric

Kommentera

